ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
Ανήκει στην τελευταία γενιά των «μικρών» του ρεμπέτικου. Δεξιοτέχνης μπουζουξής και καλός συνθέτης.
Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 27 Ιανουαρίου 1923. Κάνει την εμφάνισή του στο πάλκο και στη δισκογραφία στα σκληρά χρόνια του Εμφυλίου Πολέμου, μαζί με τους Μητσάκη, Καλδάρα, Μπακάλη, Λαύκα, Τζουανάκο, Τατασόπουλο, Χάρμα, Δερβενιώτη, Καπλάνη, Κλουβάτο, Ζαμπέτα, Πετσά, κ.α., συνεχίζοντας την παράδοση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Μέσα σʼ ένα κλίμα διχασμού και αλληλοεξόντωσης, όλοι αυτοί οι λαϊκοί δημιουργοί, μαζί με τον παλιότερό τους Τσιτσάνη, προσπαθούν να απαλύνουν τον πόνο των Ελλήνων με τα τραγούδια τους και είναι υποχρεωμένοι να γράφουν μέσα στις αυστηρότερες συνθήκες λογοκρισίας, κατʼ εφαρμογή του νόμου «Περί Τύπου» της περιόδου της γερμανο-ιταλο-βουλγάρικης τριπλής κατοχής.
Τα πρώτα τρία τραγούδια του, το «Δυό μάτια, μάτια μου», το «Γιλδίζ (Πανσέληνος στο Βόσπορο)» και το «Ξημέρωσε – ξημέρωσε» τα γραμμοφώνησε στην Parlophone στα 1946 – 47. Σε όλα συμμετέχει και η αδελφή του Σούλα (Χρυσούλα), η οποία ποτέ δεν ανέβηκε σε λαϊκό πάλκο. Η φωνή της ταίριαξε με αυτήν του Μάρκου Βαμβακάρη και συνέβαλε στο να πει μια σειρά από τραγούδια με τον «μεγάλο αρχηγό» της παρέας του ρεμπέτικου.
Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 27 Ιανουαρίου 1923. Κάνει την εμφάνισή του στο πάλκο και στη δισκογραφία στα σκληρά χρόνια του Εμφυλίου Πολέμου, μαζί με τους Μητσάκη, Καλδάρα, Μπακάλη, Λαύκα, Τζουανάκο, Τατασόπουλο, Χάρμα, Δερβενιώτη, Καπλάνη, Κλουβάτο, Ζαμπέτα, Πετσά, κ.α., συνεχίζοντας την παράδοση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Μέσα σʼ ένα κλίμα διχασμού και αλληλοεξόντωσης, όλοι αυτοί οι λαϊκοί δημιουργοί, μαζί με τον παλιότερό τους Τσιτσάνη, προσπαθούν να απαλύνουν τον πόνο των Ελλήνων με τα τραγούδια τους και είναι υποχρεωμένοι να γράφουν μέσα στις αυστηρότερες συνθήκες λογοκρισίας, κατʼ εφαρμογή του νόμου «Περί Τύπου» της περιόδου της γερμανο-ιταλο-βουλγάρικης τριπλής κατοχής.
Τα πρώτα τρία τραγούδια του, το «Δυό μάτια, μάτια μου», το «Γιλδίζ (Πανσέληνος στο Βόσπορο)» και το «Ξημέρωσε – ξημέρωσε» τα γραμμοφώνησε στην Parlophone στα 1946 – 47. Σε όλα συμμετέχει και η αδελφή του Σούλα (Χρυσούλα), η οποία ποτέ δεν ανέβηκε σε λαϊκό πάλκο. Η φωνή της ταίριαξε με αυτήν του Μάρκου Βαμβακάρη και συνέβαλε στο να πει μια σειρά από τραγούδια με τον «μεγάλο αρχηγό» της παρέας του ρεμπέτικου.